Viktigt med utmaningar i livet!

Denna hösten har varit fylld med utmaningar, framförallt roliga sådana. Jag har börjat dansa hip hop / streetdance, vilket jag nog aldrig hoppat på om mina 3 kollegor inte hade börjat samtidigt. Det är verkligen jättekul! Väldigt svettigt, som värsta träningspasset, men det är ju för att det är roligt som man kämpar hårdare och det är ju jättebra att man kan träna samtidigt som man gör något som man tycker om. Det är verkligen något helt annorlunda mot vad jag brukar göra, men jag ångrar inte en sekund! 

Samma med tisdagskören som jag gått med i. Mycket utmaning att lära sig sjunga på rätt sätt och träna sin röst, men samtidigt väldigt kul att sjunga tillsammans med kören och höra att det låter riktigt bra. Älskar låtarna vi sjungar Halleluja (Leonard Cohen), Leaving on a jetplane (John Denver), Salt (Petra Andersson och Karin Wigert) m.m. Man är glad efter varje gång man varit där. Idag tog jag en individuell sånglektion med Sara för att lära mig lite vad jag behöver träna på osv.  Intressant. Känner mig mer medveten om vad jag ska tänka på och hur det ska kännas, men samtidigt lite vilsen för jag är osäker på om det som jag tycker känns rätt, verkligen är rätt. Träning ger dock färdighet, så jag får öva och öva helt enkelt så blir jag förhoppningsvis bättre. :)

Ingen av de ovanstående aktiviteterna ställer några direkta krav, utan man får göra det man själv känner att man klarar, vilket är jätteskönt. Det är tillräckligt mycket krav som ställs på en från andra håll, inte minst av en själv. En önskan att göra allt det där man vill göra och samtidigt allt det där man måste göra och sedan även det där man borde göra.  Tiden räcker inte till på långa vägar och åren bara springer förbi. Synd att man inte bara kan pausa eller sätta allt i slow motion-fart. Man får göra det bästa av situationen helt enkelt och gilla läget. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0