Äntligen semester!!

Har haft semester i 4 dagar nu, ej medräknat första helgen. Skönt att vara ledig men synd att F skulle gå och bli sjuk nu när vi äntligen har semester. Så vi har inte varit ute vid havet och badat eller gjort något mer än hängt hemma i huset. Jag har solat lite på altanen, men inte mer än så har det blivit.

Igår klippte jag gräset, ränsade bort maskrosor och ogräs både i gräsmattan, rabatterna och utmed vår mur mot gatan och vid gången till entren. Därefter tog jag en joggingtur på 30 minuter. Det känns i kroppen idag. Både träningsvärk i ryggen och benen. Måste träna lite mer, men det är inte lätt att ha disciplin nu på sommaren, särskilt inte på semestern. Ska packa med mig träningskläder iaf så jag kan springa iaf en gång nästa vecka när vi är ute med husvagnen.

Ja på lördag bär det av till trakterna kring Kålmården med mammas och pappas husvagn som troligtvis snart kommer bli vår. Det blir en veckas husvagssemester med Fs föräldrar, deras grannar och barn med familjer. Det är samma gäng som alltid åkt ut och campat i alla år, förutom att barnen har skaffat familjer och flickvänner. Det är tredje året vi åker med dem och det är alltid lika trevligt. Mysigt att sitta i förtältet på kvällen och dricka vin och tända ljus och umgås med varann på kvällarna. Brukar vara så att vi försöker trycka in oss alla i ett förtält iallafall minst en gång under veckan, men annars brukar vi mest sitta med Fs föräldrar i deras förtält. I år kommer vi ha ett eget förtält, så då kanske vi är där lite mer också. Någon dag kommer det nog bli ett besök till djurparken. Vet inte när jag var där senast eller om jag någonsin varit där, men det tror jag. :)

Hoppas bara att älsklingen blir frisk. Han har varit snuvig och lite hostig hela veckan och vi trodde det var på upphällnigen nu, men det verkar som om han fick feber ikväll, så han gick och lade sig tidigt. Hoppas han blir bättre till imorgon, så han får njuta lite av att ha semester också.

Blir nog inte så mycket internetuppkoppling närmsta veckan, utan då blir det mest lugnt semesterliv och förhoppningsvis en hel del strandbesök, besök på Kålmården djurpark och mycket sol! Hoppas vi på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0