Sprungit och gått 3 km idag!!!

Idag var jag och F på gymmet och tränade. Jag tog min sjukgymnasts råd och sprang och gick om vart annat i 2,5 km, eller rättare sagt 3 km. De första löpminuterna var inte sköna. Kändes i benhinnorna att jag inte sprungit på bandet på länge. När jag fick upp värmen gick det bättre och det onda i benhinnorna försvann. Det var härligt att känna att man kunde springa som vanligt, första gången i år. Jag sprang 500 meter och sedan gick 250 meter och sedan sprang jag 250 meter och därefter gick 250 m och sedan sprang 500 meter igen osv. Kändes bra. Har inte ont i benet ikväll heller, så det gick över förväntan. Min sjukgymnast Karin tycker ibland att jag pressar mig lite för hårt, vill lite för mycket och att det är därför jag får ont. Jag vill ju bli bra igen och vill bli det nu (eller iallafall så snart som möjligt), så det är därför jag kämpar lite extra mycket. Blir inget Göteborgsvarv för mig nästa år eller kanske någonsin. Vet inte ännu. Är bara glad om jag kommer kunna springa längre sträckor över huvudtaget någon gång i framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0